Kävelin äskettäin Argos-myymälässä ja minut räjäytettiin. Jos olet joskus kaipannut niitä, Argos-myymälät ovat kauppoja, jotka pitävät kaikki tuotteet varastossa takana ja antavat asiakkaiden selata sen sijaan selaamalla luetteloitaan. Tämä antoi heille mahdollisuuden varastoida paljon enemmän tavaroita, samalla kun poistettiin jonotusprosessi ja kuljetettiin raskaita koreja kasaan.
Joka tapauksessa tämä tietty Argos-myymälä aiheutti minulle shokin, koska sillä ei ollut luetteloita. Ensi silmäyksellä se näytti todella paljon Apple-kaupalta, koska se oli täynnä vain iPad-tabletteja. Aluksi ajattelin etsivän uutta tekniikkakauppaa, kunnes osui siihen, että nuo tabletit olivat luetteloita.
Se on neroa: tämä saa Argoksen näyttämään paljon huipputeknisemmältä ja nykyaikaisemmalta, mutta myös kohteiden paikantamisen paljon nopeammaksi ja helpommaksi ja tarkoittaa, että luetteloita voidaan päivittää jatkuvasti.
Tämä on loistava esimerkki yrityksestä, joka hyödyntää nykyaikaista tekniikkaa älykkäästi parantaakseen kokemustaan asiakkailleen ja toivottavasti kasvattaen siten liikevaihtoa, voittoja ja asiakastyytyväisyyttä.
Eikö ole aika tehdä sama?
Kuinka oppia Argoksen esimerkistä
Tietysti kauppasi ei välttämättä pysty jäljittelemään Argosia tarkalleen, ellei sinulla ole myös vastaavaa luetteloa. Sen sijaan sinun on etsittävä muita ainutlaatuisempia tapoja, joilla voit käyttää tekniikkaa liiketoimintasi parantamiseen.
Ilmeinen esimerkki siitä, miten voit esimerkiksi tehdä tämän, on käyttää tablettia lisätietojen antamiseen tuotteista tai yleensä myymälästäsi. Tai jos haluat olla luovempi (etkä halunnut investoida omiin tabletteihisi, jotka voivat vahingoittua), miksi et tarjoa sovellusta, jonka asiakkaasi voisivat ladata saadakseen lisätietoja tuotteistasi tai löytääkseen ne nopeammin ? Voit jopa käyttää tällaista sovellusta antaaksesi heidän ostaa tuotteita ja saada ne valmiiksi keräämään kaupasta.
Itsepalvelupisteiden tarjoaminen on toinen suhteellisen yksinkertainen tapa, jolla tekniikkaa voidaan käyttää liikevaihdon parantamiseen, mutta kysy itseltäsi, kuinka tarjoamasi tuotteet ja palvelut voivat ainutlaatuisesti hyödyntää tällaisia tekniikoita. Kirjakauppa voisi antaa asiakkaiden lukea esimerkiksi katkelmia näytöllä olevista kirjoista tai jopa tulostaa tekstejä tilauksesta! 3D-tulostimet luovat paljon uusia mahdollisuuksia myymälöille, joilla on vähän mielikuvitusta.
Tehdään siitä tapahtuma
Mutta huomaa, että Argosin ideasta tekee niin fiksu paitsi se, että se parantaa palvelua, myös se, että se tekee koko myymälästä futuristisemman ja mielenkiintoisemman. Tavallaan se on viihdyttävä ja tämä on hieno markkinointi sinänsä.
Joten ajattele myös, kuinka voit käyttää tekniikkaa houkutellaksesi lisää ihmisiä kauppaan ja tekemään siitä mielenkiintoisen keskustelupaikan. Tällä tavoin voit saada paljon enemmän ihmisiä <a href=”http://commercialspacetoronto.com/commercial-space-2/”> liikekiinteistöihisi </a> kerrallaan, jolloin pääkadun kaupat ja kamppailevat yhä enemmän kilpailemaan verkon kanssa.